مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 آبان 1398 ساعت 08:282019-11-16پزشكي

کلید کنترل دیابت چیست؟


رییس انجمن علمی فیزیوتراپی استان بوشهر با اشاره به روش های کنترل دیابت گفت: برخی افراد مبتلا به دیابت نوع 2 با رعایت رژیم غذایی و تعدادی دیگر با مصرف دارو و انسولین قند خون خود را کنترل می کنند.

- ایسنا/بوشهر رییس انجمن علمی فیزیوتراپی استان بوشهر با اشاره به روش های کنترل دیابت گفت: برخی افراد مبتلا به دیابت نوع 2 با رعایت رژیم غذایی و تعدادی دیگر با مصرف دارو و انسولین قند خون خود را کنترل می کنند.

محسن صحرانورد با اشاره به دلایل بروز دیابت افزود: در دیابت نوع 2 بدن به اندازه کافی انسولین تولید نکرده یا اینکه نمی تواند از انسولین تولید شده استفاده صحیح کند لذا میزان قند خون بالا می رود.

متخصص فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: انجام فعالیت فیزیکی منظم، کلید کنترل دیابت نوع 2 است زیرا در این حالت سلول های بدن به انسولین حساس تر شده و انسولین بهتر می تواند گلوکز را برای مصرف به داخل سلول بفرستد.

وی با تاکید بر اهمیت فعالیت فیزیکی برای بدن اظهار کرد: هنگام ورزش، عضلات بدن بدون نیاز به انسولین قند خون را مصرف می کنند بنابراین اگر فرد مقاوم به انسولین باشد یا انسولین موجود در بدنش کم باشد در هر دو حالت با ورزش، قند خون وی کاهش می یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کلید کنترل دیابت چیست؟

کلید کنترل دیابت چیست؟