مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 آبان 1398 ساعت 20:372019-11-15بين الملل

سخنگوی سازمان ملل: افزایش عجیب نرخ «چاقی» در آمریکای لاتین


سخنگوی سازمان ملل روز سه شنبه با استناد به گزارش سایت قطره و به نقل ازمشترک آژانس سازمان ملل متحد گفت: تعداد بزرگسالان چاق در آمریکای لاتین و کاراییب افزایش چشمگیری یافته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از شینهوا، سخنگوی سازمان ملل با استناد به گزارش سایت قطره و به نقل ازمشترک آژانس سازمان ملل متحد گفت: تعداد بزرگسالان چاق در آمریکای لاتین و کاراییب افزایش چشمگیری یافته است و 24 درصد از مردم منطقه را تحت تأثیر قرار می دهد.

فرهان حق، معاون سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد گفت: این گزارش که توسط سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل، سازمان بهداشت پان آمریکا / سازمان جهانی بهداشت، صندوق کودکان سازمان ملل و برنامه جهانی غذا منتشر شده نسبت به میزان سوء تغذیه نیز روند را صعودی دریافته است.

حق گفت: براساس این گزارش، بیشترین افزایش چاقی بزرگسالان در منطقه در کاراییب مشاهده شده است که چهار برابر شده، از 6 درصد در سال 1975 به 25 درصد یا از 760 هزار نفر به 6.

6 میلیون نفر افزایش یافته است.

معاون سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد افزود: در همین زمان، هر ساله 600 هزار نفر در آمریکای لاتین و کاراییب به علت بیماری های مرتبط با رژیم های غذایی ضعیف مانند دیابت، فشار خون بالا و بیماری های قلبی عروقی می میرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سخنگوی سازمان ملل: افزایش عجیب نرخ «چاقی» در آمریکای لاتین

سخنگوی سازمان ملل: افزایش عجیب نرخ «چاقی» در آمریکای لاتین