مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 آبان 1398 ساعت 10:512019-11-15اقتصادي

اصلاح یارانه های پنهان کلید خورد


اعلام رسمی دولت مبنی بر اصلاح نرخ بنزین و افزایش آن می تواند شروع اصلاح روند معیوب پرداخت یارانه های پنهان باشد که در مورد بنزین، سالانه به بیش از 250 هزار میلیارد تومان می رسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، از سال گذشته بحث یارانه های پنهان به طور جدی تری در دولت مطرح و برای اولین بار بود که ارقام کلانی در این رابطه منتشر شد.

سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد دولت سالانه بیش از 900 هزار میلیارد تومان یارانه پنهان پرداخت می کند و در ادامه جزییات این رقم از این حکایت داشت که حدود 600 هزار میلیارد تومان آن مربوط به حوزه انرژی، نفت و مشتقات آن است و جالب تر آنکه از این حوزه بالغ بر 250 هزار میلیارد تومان یارانه بابت بنزین تعلق می گرفت.

قاچاق سوخت به هر حال یارانه ای که بابت سوخت و به ویژه بنزین پرداخت می شد، سبب شده بود که اختلاف قیمت سودآوری بین ایران و کشورهای همسایه ایجاد و محلی شود برای افزایش قاچاق سوخت و هدررفت منابع یارانه ای که دولت پرداخت می کرد.

به طور مثال سود قاچاق بنزین از ایران به ترکیه در هر لیتر به 15 هزار و 600 تومان و به جمهوری آذربایجان در هر لیتر به 5300 تومان می رسید.

این ارقام در اصل همان منابعی است که در نتیجه پرداخت یارانه های پنهان محلی برای سودآوری قاچاقچیان شده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصلاح یارانه های پنهان کلید خورد

اصلاح یارانه های پنهان کلید خورد