مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 آبان 1398 ساعت 10:202019-11-15سياسي

بدون وحدت نه کشوری آباد می شود و نه مردمی سرافراز می شوند


نائب رییس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: نخستین کار اسلام اتحاد مردمی است و بدون وحدت نه کشوری آباد و نه مردمی سرافراز می شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، مولوی اسحاق مدنی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران افزود: پیامبر وقتی مبعوث شد برای تبلیغ اسلام در ایام حج به منا می رفت.

اگرچه در همان زمان تحریفات بسیاری از طرف جاهلیت انجام شده بود و مردم را از جا های مختلف جمع می کردند و مراسم هایی داشتند.

وی افزود: پیامبر در همان زمان برای آن ها از اسلام می گفتند و مردم را به راه درست هدایت می کردند، اما در مدینه یهودی هایی زندگی می کردند که نمی خواستند اکثریت مردم به دین اسلام روی آورند.

مولوی اسحاق مدنی گفت: یهودی ها با اختلاف افکنی بین مردم و مسلمانان می خواستند همان اقلیتی که هستند در قدرت بمانند و مسلمانان را به تفرقه بیاندازند و در این زمینه موفق هم عمل کردند.

وی گفت: یهودی ها جنگ بسیار خونینی بین دو طایفه اوس و خزرج که دو طایفه بزرگ مسلمانان در مدینه بودند راه انداختند و هر چه سعی شد که جنگ خاتمه پیدا کند و خاموش شود کسی نتوانست.

مولوی اسحاق مدنی افزود: در این جنگ وقتی مسلمانان صحبت های پیامبر را شنیدند امیدوار شدند که اگر پیامبر به مدینه بیاید این فتنه خاموش خواهد شد و بعد از دو سال رفت و آمد ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بدون وحدت نه کشوری آباد می شود و نه مردمی سرافراز می شوند

بدون وحدت نه کشوری آباد می شود و نه مردمی سرافراز می شوند