مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 آبان 1398 ساعت 06:532019-11-15سياسي

«کردستان» نماد وحدت ملی


مردم کردستان، سنی و شیعه و ترک و کرد، سال های سال است که در کنار هم زندگی مسالمت آمیزی دارند و کمترین مشکلی از بابت مسائل قومیتی و یا مذهبی نداشته اند و همین به نماد وحدت ملی و نویدبخش وحدت اسلامی در جهان مبدل شده است.

- خبرگزاری فارس استان کردستان/توفیق مفاخری، به اعتقاد مسلمانان اهل سنت 12 ربیع سالروز ولادت پیامبر گرامی اسلام است و این واقعه میمون از دیدگاه اهل تشیع، 17 ربیع الاول.

شاید این موضوع یک دیدگاه فقهی است اما امام خمینی بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی با یک اندیشه حکیمانه، این فاصله زمانی را هفته وحدت اعلام کردند تا زمینه تفرقه افکنی را از دشمنان اسلام بگیرند.

حفظ وحدت از نظر اسلام اهمیت زیادی دارد و در سایه همین اتحاد بود که مسلمانان در صدر اسلام در برابر آن همه دشمنان ایستادگی کردند چون اسلام دستور داده که وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللهِ جَمِیعاً وَ لاتَفَرَّقُوا ؛ همگی به ریسمان خدا چنگ بزنید و پراکنده نشوید.

امام علی(ع) در باب اهمیت وحدت چنین می فرمایند: وَ ایّاکُمْ وَ الفرقه! فَاِنَّ الشاذّ مِنَ النّاس للشیطان کما ان الشّاذَّ مِنَ الْغَنَمِ للذّئب یعنی از پراکندگی بپرهیزید که انسان تنها بهره شیطان است؛ چنان که گوسفند تک رو طعمه گرگ می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«کردستان» نماد وحدت ملی

«کردستان» نماد وحدت ملی