مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 آبان 1398 ساعت 16:402019-11-13سياسي

شان وکیل همطراز قاضی است


معاون حقوقی قوه قضاییه تاکید کرد که وکیل ضمن برخورداری از تمام حقوق قانونی، از امنیت و احترام برخوردار بوده و هم شان قاضی است.

- ایسنا/فارس معاون حقوقی قوه قضاییه تاکید کرد که وکیل ضمن برخورداری از تمام حقوق قانونی، از امنیت و احترام برخوردار بوده و هم شان قاضی است.

حجت الاسلام محمد مصدق شامگاه چهارشنبه 22 آبان در همایش نقش مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه که در شیراز برگزار شد، در ارتباط با کرامت انسانی و حقوق عامه در طرح تحول این قوه با بیان اینکه وکیل کلمه مقدسی است، گفت: این کلمه در ادبیات فرانسه، انگلیس وآلمان به ترتیب با معانی کمک کننده، حقوقدان و نماینده حق به کار می رود.

وی به انتخاب وکیل توسط اصحاب دعوی اشاره کرد و افزود: وکیل در موضع دفاع، از احترام و تامین شغل قضا برخورد است و هم شان قاضی است.

وکیل و قاضی از این جهت دو بال یک فرشته عدالت محسوب می شوند.

معاون حقوقی قوه قضاییه ادامه داد: در نظام های قضایی دنیا در رابطه با وکالت دو رویکرد وجود دارد، یکی مدل کنترل جرم و دیگری تحت عنوان دادرسی عادلانه مطرح است که نظام قضایی ما از مدل دوم تبعیت کرده است.

مصدق خاطرنشان کرد: در قانون جدید آیین دادرسی، رویکرد دوم به معنای نگرش مثبت وکیل در همه جرائم و دعاوی چه در خصوص بزهکار و چه شاکی پذیرفته شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شان وکیل همطراز قاضی است

شان وکیل همطراز قاضی است