مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 آبان 1398 ساعت 12:422019-11-13سياسي

اطاعت از فرمان الهی و تمسک به حبل الله مصداقی از تقوای الهی است


اطاعت از فرمان الهی و تمسک به حبل الله مصداقی از تقوای الهی است و انسان با آن می تواند خود و جامعه از شر بسیاری از امور حفظ کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، محمد حسین مختاری، رییس دانشگاه مذاهب اسلامی در مراسمی به مناسبت هفته وحدت در مسجد بلال صدا و سیما در سخنانی با تبریک میلاد پیامبر بزرگوار اسلام(ص) و ولادت امام جعفر صادق علیه السلام، گفت: هفته وحدت فرصتی برای گفتمان وحدت آفرین است و فرهنگ گفت وگو و تفاهم بیشتر پیروان مذاهب اسلامی نقش شگرفی در پیشبرد اهداف تقریبی خواهد داشت.

وی افزود: ما نمونه هایی از این گفت وگو های عالمانه را در مکاتبات مرحوم آیت الله بروجردی و شیخ محمود شلتوت و همچنین در فرمایشات وحدت آفرین امام راحل و مقام معظم رهبری مشاهده می کنیم که این سلوک و سیره، ضرورت فرهنگ گفت وگو را برای همه مسلمانان نشان می دهد.

مختاری با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب درخصوص ضرورت گفت وگوی علمای شیعه و سنی، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در جمع روحانیون شیعه و اهل سنت فرمودند که ما کارهای مشترکی داریم، هر کدام از مذاهب فقهی خودشان را تدریس می کنند و تاکید بر وجود مشترک است و ما نباید فرصت را از دست بدهیم تا دشمنان اسلام و استکبار جهانی رخنه کنند و باعث ایجاد اختلاف و تفرقه میان مسلمانان شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اطاعت از فرمان الهی و تمسک به حبل الله مصداقی از تقوای الهی است

اطاعت از فرمان الهی و تمسک به حبل الله مصداقی از تقوای الهی است