مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 آبان 1398 ساعت 12:362019-11-13اقتصادي

روند مصرف بنزین ما را نیازمند واردات خواهد کرد


مدیر برنامه ریزی شرکت پخش فرآورده های نفتی: اگر روند مصرف بنزین با شتاب فعلی ادامه پیدا کند در آینده نزدیک یا باید پالایشگاه های جدیدی بسازیم یا نیازمند واردات بنزین خواهیم شد.

- افزود: آمار و اطلاعات حدود یازده سال استفاده از سامانه هوشمند سوخت نشان می دهد ما تقریبا به ازای هر خودرو یک لیتر بیشتر از استاندار های جهانی بنزین مصرف می کنیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون 16 میلیون خودرو و 7 میلیون موتور سیکلت از بنزین مصرف می کند گفت: اگر این تعداد خودرو و موتور سیکلت در هر 100 کیلومتر پیمایش یک لیتر بیشتر از استاندارد جهانی بنزین مصرف کند این یعنی اینکه ما روزانه به میزان تولید یک پالایشگاه 20 میلیون لیتری بیشتر از میانگین جهانی بنزین مصرف می کنیم.

آقای رضایی با بیان اینکه این روند مصرف، روند مناسبی نیست گفت: البته دلیل مصرف بالای بنزین در کشور به دلایلی نظیر مصرف بالای خودرو های داخلی، ​نبود خودرو های کم مصرف و اصلاح نشده الگوی مصرف است.

وی با بیان اینکه هم اکنون همه ظرفیت پالایشگاهی کشور برای تولید بنزین در داخل مصرف می شود گفت: اگر روند مصرف بیشتر از این شود این شائبه پیش خواهد آمد که یا باید مثل قبل وابسته به واردات شویم یا اینکه پالایشگاه جدیدی بسازیم که در شرایط فعلی هیچ کدام از این ها امکان پذیر نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روند مصرف بنزین ما را نیازمند واردات خواهد کرد

روند مصرف بنزین ما را نیازمند واردات خواهد کرد