مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 آبان 1398 ساعت 09:562019-11-13اقتصادي

از فرصت برای فروش سهام ایران استفاده نشد


وزیر اقتصاد درباره ایرادات وارد شده به دولت قبل برای استفاده نکردن از مهلت فروش سهام دو میلیارد دلاری ایران در آمریکا، گفت: دولت 10 ماه فرصت داشت که این سهام را به فروش برساند تا بواسطه تحریم ها بلوکه نشود، - ؛ وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران درخصوص ایرادات وارد شده به دولت قبل درمورد استفاده نکردن از مهلت فروش سهام دو میلیارد دلاری ایران در آمریکا، گفت: دولت 10 ماه فرصت داشت که این سهام را به فروش برساند تا بواسطه تحریم ها، سهام بلوکه نشود، اما از این فرصت استفاده نشد.

آقای فرهاد دژپسند با بیان اینکه موضوع سهام ایران در آمریکا، دو مقطع دارد، افزود:​ مقطع نخست، خرید سهام است که متناسب با شرایط بین المللی اقدام به خرید شده است.

مقطع بعدی، ​مهلتی است که ایران برای نقد کردن این سهام داشته است و میدانستیم اگر در مهلت 10 ماهه این کار انجام نشود ممکن است تبعاتی منفی چون انسداد داشته باشد.

وی تصریح کرد: نقد اصلی بر این است که چرا در این مهلت که مقرر بود و فرصت برای نقد کردن سهام وجود داشت، ​ این اقدام صورت نگرفته است.

آقای دژپسند تاکید کرد: البته در خصوص این موضوع تنها دولت نیست که بحث دارد، بلکه این مسئله در شورای امنیت هم مطرح و کمیته ای ویژه برای پیگیری تشکیل شد و وزارت اقتصاد در دولت یازدهم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از فرصت برای فروش سهام ایران استفاده نشد

از فرصت برای فروش سهام ایران استفاده نشد