مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 آبان 1398 ساعت 09:362019-11-13پزشكي

آلودگی هوا؛ شاه کلیدی برای بیمارشدن!


آلودگی هوا و عوارض ناخوشایند آن بر بدن؛ آنچنان گسترده است که باعث بروز مشکلات تنفسی و ریوی ،ابتلا به انواع سرطان، سکته های قلبی و مغزی می شود.

- گروه سلامت خبرگزاری فارس-محمد تاجیک: چشم که باز کرده و به آسمان که نگاه می کند، انگار هاله ای از سیاهی شب روشنایی صبح را در برگرفته و بالای سرش سایه انداخته است! هنوز ساعتی از کار روزانه را آغاز نکرده ، حال و حوصله کار کردن را ندارد و بی رمق و سست شده و بی حوصلگی و احساس سنگینی در سر، بدجور کلافه اش کرده است.

این علامت ها از جمله نشانه های بالینی مسمومیت افراد به دلیل آلودگی هوا به ویژه در فصل سرد است که به وفور می توان در سطح شهرها به ویژه در اورژانس بیمارستانها دید.

معضلی که این روزها کلانشهرها به ویژه پایتخت نشینان را درگیر کرده است و هرساله نیز در این ایام بازار تشکیل کمیته اضطاری هوا و اظهار نظرهای مختلف افراد مسئول و کارشناس داغ است.

هوای آلوده چیست؟به زبان ساده هرماده ای که وارد هوا شود، خواص فیزیکی، شیمیایی و زیستی آن را تغییر می دهد و به چنین هوای تغییر یافته، هوای آلوده گویند.

آلاینده های مختلفی در ایجاد آلودگی هوا و به تبعه آن مسمومیت افراد نقش دارند که از جمله آنها؛ منوکسید کربن؛ گاز سمی که به طور عمده مربوط به خودروهایی است که مصرف سوخت آنها بنزین است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آلودگی هوا؛ شاه کلیدی برای بیمارشدن!

آلودگی هوا؛ شاه کلیدی برای بیمارشدن!