مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 آبان 1398 ساعت 07:082019-11-13سياسي

نقش هنرمند متعهد روشنگری در جامعه است


نویسنده ادبیات دفاع مقدس درباره شهدای هنرمند گفت: آنچه هنرمندان دوران دفاع مقدس را ملزم به حضور در جبهه می کرد، احساس تعهدشان نسبت به جامعه بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج هنرمندان کشور رحیم مخدومی نویسنده ادبیات دفاع مقدس کشور گفت:بزرگداشت شهدای هنرمند اقدامی بسیار پسندیده و قابل تقدیر است.

هنرمندان متعهد به دلیل اینکه قصد کرده اند تا در جامعه نقش روشنگری داشته باشند، همواره به دنبال یافتن درمان دردها و تبدیل و ارائه آن به زبان جذاب آثار مختلف هنری هستند.

وی با بیان اینکه زبان هنرمند اسلحه نیست، قلم است گفت: هنرمند احساس ضرورت می کند که در بزنگاه های جامعه حضور فعال داشته باشد و نسبت به جامعه و مردمش ادای دین کند.

بسیاری از هنرمندان دهه 60 بر اساس همین احساس تعهد و مسئولیت خطیر در جبهه ها حضور داشتند و هر کس به تناسب ظرفیت و توانایی خود، روح هنر و ارائه آثار هنری را در فضای خشن جبهه ها متبلور ساختند.

کسانی که تاتر کار می کردند در پشت جبهه ها اجرای نمایش را بر عهده داشتند، موسیقیدانان، سرود و نغمات حماسی را اجرا می کردند و از لحاظ فضای بصری جبهه ها منقوش به تابلو نوشته ها،خطاطی ها و نقاشی های خوشنویسان و نقاشان بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش هنرمند متعهد روشنگری در جامعه است

نقش هنرمند متعهد روشنگری در جامعه است