مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 آبان 1398 ساعت 06:522019-11-13پزشكي

آغاز کنفرانس بین المللی سونوگرافی مفصل هیپ نوزادان در نیشابور


با حضور 40 پزشک و متخصص نخستین کارگاه بین المللی هیپ سونوگرافی نوزادان در نیشابور آغاز شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما ، مرکز خراسان رضوی، رییس دانشکده علوم پزشکی نیشابور از سونوگرافی هیپ به عنوان روشی نوین در علم پزشکی برای تشخیص و درمان به موقع عارضه در رفتگی لگن در کودکان یاد کرد و گفت: مفصل هیپ محل اتصال استخوان ران به استخوان لگن است که در برخی از نوزادان به دلایلی ممکن است قرار گرفتن استخوان ران در استخوان لگن به خوبی شکل نگرفته باشد بنابراین امروزه برای تشخیص و درمان این مشکل از روش های کم تهاجمی و غیر جراحی استفاده می کنند که یکی از این روش ها سونوگرافی مفصل هیپ است.

دکتر محسن عظیمی نژاد افزود: پروفسور رینهارد گراف پزشک نامدار در زمینه ارتوپدی کودکان با ارائه تجربیات خود برای تشخیص این عارضه، سونوگرافی مفصل هیپ را پیشنهاد کرد که با انجام این سونوگرافی و تشخیص سریع این مشکل، از هزینه های درمان که بر خانواده تحمیل می شود کاسته می شود.

هم اکنون این سبک در اروپا بکار برده می شود و امیدواریم با برگزاری این کارگاه در نیشابور بتوانیم به نهادینه کردن آن در کشور کمک کنیم.

کنفرانس بین المللی سونوگرافی مفصل هیپ نوزادان با حضور پروفسور رینهارد گراف متخصص ارتوپدی و صاحب سبک جهانی سونوگرافی هیپ نوزادان از اتریش، دکتر مهر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز کنفرانس بین المللی سونوگرافی مفصل هیپ نوزادان در نیشابور

آغاز کنفرانس بین المللی سونوگرافی مفصل هیپ نوزادان در نیشابور