مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 آبان 1398 ساعت 06:512019-11-13اجتماعي

فعلاً عمیق نفس نکشید، شاید باد وزید! (+فیلم)


سال هاست که با فرارسیدن فصل سرما رنگ آسمان به رنگ های تیره متمایل و نفس ها از آلودگی هوا تنگ می شود، در این ایام همیشه شاهد همان هشدارهای تکراری هستیم، - از خانه خارج نشوید ، از تردد غیرضروری بپرهیزید ، فعالیت بدنی سنگین در فضای باز انجام ندهید و در نهایت کار به تعطیلی مدارس کشیده می شود.

پاسخ به اینکه چرا هر سال همین وضعیت تکرار می شود ساده است، چون برای کاستن از این وضع ناگوار نه تنها کاری نکرده ایم بلکه علی رغم تجربه شهرهای دنیا در بهتر کردن اوضاع، انگار ما یک تیم از محققان را به کشورهای خارجی موفق در کاهش آلودگی هوا فرستاده ایم تا تحقیق کنند آنها چه کاری برای کاهش آلودگی هوا کرده اند و ما دقیقاً همان کار را انجام ندهیم! به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، درمان این روزهای آلوده در شش محور مشخص است، توسعه سریع مترو، تاسیس خطوط بی.

آر.

تی، ترویج دوچرخه سواری، نوسازی تاکسی ها، کاهش دوره زمانی تست معاینه فنی و دور کردن صنایع آلاینده از محدوده شهری؛ ولی ما در کرج هیچکدام از این کارها را به درستی انجام نداده ایم و هر سال وقت را کشته ایم و نهایت تدبیرمان در زمان آلودگی فقط به تعطیلی مهدها، پیش دبستانی ها و دبستان های نوبت صبح و بعداز ظهر ختم شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعلاً عمیق نفس نکشید، شاید باد وزید! (+فیلم)

فعلاً عمیق نفس نکشید، شاید باد وزید! (+فیلم)