مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 آبان 1398 ساعت 06:372019-11-13فرهنگي

نقطه پایانی ابتذال در سینمای ایران کجاست؟


اکران برخی فیلم ها در سینما که شوخی های جنسی و گاه زننده دارند به قدری زیاد شده که حالا صدای اعتراض ها بالا رفته و بسیاری معتقدند این مسیری که فرهنگ در آن حرکت می کند، - پایان خوبی ندارد.

مجله مهر : شوخی، تیکه و ارجاعات جنسی از آن دست عباراتی است که هم نشینی شان باهم می شود حال و روز سینمای این روزهای ما که برای فروش و دیده شدن دست به دامن هرچیزی می شوند! چارچوب های فرهنگی و شرعی که برای بسیاری از رفتارهای اجتماعی کاملا مشخص هستند، نه تنها دیگر در فیلم های جایی ندارند، بلکه به نظر می رسد عبور از همین چارچوب های عرفی برای برخی حتی اتفاق ساده انگاشته می شود.

در این میان سینما و تلویزیون با توجه به گستردگی و همه گیر بودن در همه کشور به راحتی می تواند روی فرهنگ سازی و حد و حدود همین چهارچوب های شرعی تاثیرگذار باشد و به راحتی شوخی یا نکته ای که در فیلم یا سریالی عنوان می شود، میان مردم برود و حتی تبدیل به فرهنگ شود.

کودکان، مخاطب های ناخواسته رحمان 1400 میان افرادی که اتفاقا به دلیل همین گستردگی هنر هفتم در میان عامه مردم محبوب و معروف می شوند، هستند کسانی که دست به تولید آثاری می زنند که حتی گاهی حرف زدن از آن ها هم سخت می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقطه پایانی ابتذال در سینمای ایران کجاست؟

نقطه پایانی ابتذال در سینمای ایران کجاست؟