مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 آبان 1398 ساعت 06:232019-11-13بين الملل

اروپا در مسیر استقلال تسلیحاتی از آمریکا


کارشناسان تصمیم روز گذشته اتحادیه اروپا برای راه اندازی پروژه های دفاعی را نشانه ای برای کسب استقلال تسلیحاتی قاره سبز از آمریکا دانسته اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از یویورو نیوز، اروپا به سرمایه گذاری برای راه اندازی چند پروژه جدید دفاعی چراغ سبز نشان داده و کارشناسان این تصمیم اروپا را به منزله گام دیگری به سوی خودکفایی در زمینه ساخت سلاح و استقلال اروپا از آمریکا در این زمینه ارزیابی می کنند.

بر اساس توافقی که روز سه شنبه 21 آبان (21 نوامبر) در نشست وزرای دفاع کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بروکسل، پایتخت بلژیک به دست آمد، 13 طرح از جمله پروژه تولید یک ناو گشتی جدید، یک نوع سلاح الکترونیکی متلاشی کننده سامانه های ضد هوایی و نیز یک سامانه جدید ردیابی موشکی تصویب شد.

گفتگو برای تصویب این طرح ها چند ماه طول کشید و تنها چند روز پس از آن به سرانجام رسید که امانوئل ماکرون، رییس جمهوری فرانسه، ناتو به رهبری آمریکا را در وضعیت مرگ مغزی توصیف کرده و خواستار همکاری بیشتر کشورهای اروپایی در زمینه دفاعی شده بود.

در پی تصمیم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا، آلمان، فرانسه و 23 کشور دیگر عضو این اتحادیه در اواخر سال 2017 میلادی برای تأمین بودجه، توسعه و استقرار نیروهای مسلح خود پیمان نامه ای با هم امضا کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اروپا در مسیر استقلال تسلیحاتی از آمریکا

اروپا در مسیر استقلال تسلیحاتی از آمریکا