مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 آبان 1398 ساعت 06:072019-11-13پزشكي

کشت بافت، راهکار تکثیر عناب


عضو هیات علمی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: کشت بافت راهکار فائق آمدن بر مشکل تکثیر عناب است.

- ایسنا/خراسان جنوبی عضو هیات علمی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: کشت بافت راهکار فائق آمدن بر مشکل تکثیر عناب است.

سکینه کهنسال واجارگاه در گفت و گو با ایسنا، گفت: میوه عناب به عنوان یک گیاه دارویی و با خواص تغذیه ای ارزشمند بوده و دارای مقادیر فراوانی املاح معدنی و ویتامین های مختلف از جمله ویتامین ث، ب، آ، کلسیم، فسفر، آهن، مواد قندی، فلاونوییدها، موسیلاژ، اسیدهای مالیک و سیتریک است.

وی با بیان اینکه فعالیت آنتی اکسیدانی عناب به وجود مقادیر بالای ترکیبات فنلی نسبت داده شده است، افزود: گیاه عناب ازگذشته های بسیار دورکشت می شده و درآثار و فسیل های به جا مانده قدمت آن به بیش از 12 تا 14 میلیون سال پیش می رسد.

عضو هیات علمی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی اظهارکرد: گرچه در ایران کشت عناب در بیشتر استان های کشور به صورت پراکنده دیده می شود، اما در استان خراسان جنوبی، اصفهان، گلستان، مازندران و فارس بیشتر وجود دارد.

کهنسال واجارگاه با بیان اینکه میوه عناب به صورت تازه و خشک مصرف می شود، گفت: این میوه سرشار از ویتامین C است و دارای خواص ضد سرطانی و بهب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت بافت، راهکار تکثیر عناب

کشت بافت، راهکار تکثیر عناب