مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 آبان 1398 ساعت 16:232019-11-12سياسي

رزمایش دریایی مقابله با دزدی دریایی در اقیانوس هند برگزار می شود


رزمایش دریایی آیونز برای اولین بار و با حضور ایران و 27کشور دیگر، اواخر امسال با موضوع مقابله با دزدی دریایی در اقیانوس هند و دریای عرب برگزار می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر دریادار دوم محمدرضا عزیزی دبیر اجرایی اجلاس فرماندهان نیروهای دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند (آیونز) و معاون طرح، برنامه و بودجه نیروی دریایی ارتش در نشست خبری با حضور خبرنگاران اظهارداشت: آیونز مخفف اجلاس نیروهای دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند است و اقیانوس هند یکی از بزرگترین اقیانوس های جهان محسوب می شود و حدود 30 کشور در حاشیه این اقیانوس وجود دارند.

رییس دبیرخانه آیونزاجلاس آیونز افزود: این اجلاس حدود 11 سال پیش در پی افزایش ناامنی ها به پیشنهاد نیروی دریایی هند ایجاد شد و هدف آن برقراری و ایجاد تعامل، همکاری و هم افزایی نیروهای دریایی حاشیه اقیانوس هند است.

وی ضمن اشاره بر داوطلبانه بودن ذاتی این اجلاس تاکید کرد: اجلاس یک منشور و اساسنامه دارد و همه اعضاء آن را پذیرفته و امضا کرده اند اما اجباری در انجام تعهدات آن نیست.

دریادار دوم عزیزی در خصوص ترکیب اعضای اجلاس گفت:در حال حاضر 24 کشور بعنوان عضو رسمی و 8 کشور بعنوان ناظر فعالیت می کنند که آلمان، روسیه، هلند، ایتالیا، اسپانیا، ژاپن و ماداگاسکار ناظرین تش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رزمایش دریایی مقابله با دزدی دریایی در اقیانوس هند برگزار می شود

رزمایش دریایی مقابله با دزدی دریایی در اقیانوس هند برگزار می شود