مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 آبان 1398 ساعت 10:002019-11-12اقتصادي

پیش بینی برداشت بیش از 1200 تن محصول کلزا در اردبیل


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل از پیش بینی برداشت بالغ بر 1200 تن کلزا از مزارع شهرستان اردبیل در سال زراعی جاری خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علی حسین احدی عالی پیش از ظهر سه شنبه در بازدید از مزارع کشاورزی شهرستان اردبیل عنوان کرد: در سال جاری 325 هکتار از مزارع شهرستان اردبیل به زیر کشت کلزا رفته و برنامه ریزی شده تا هر سال به میزان تولید این محصول و سطح زیر کشت آن افزوده شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل یاددآور شد: پیش بینی می شود در سال زراعی جاری بالغ بر هزار و 200 تن کلزا از مزارع شهرستان اردبیل برداشت شود.

وی تصریح کرد: کلزا که جزو دانه های روغنی بوده از محصولات استراتژیک و بسیار مهم محسوب می شود که نقش بسزایی در تامین روغن نباتی مورد نیاز کشور و قطع وابستگی به بیگانگان دارد.

به گفته احدی روغن از جمله کالاهای اساسی و نیازهای ضروری است و با تولید محصولات غذایی به ویژه دانه های روغنی برای تأمین نیاز اساسی مردم علاوه بر پاسداری از امنیت غذایی می توان تولید داخلی را نیز در راستای اقتصاد مقاومتی هدایت کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل یادآور شد: میزان واردت دانه های روغنی از خارج از کشور 70 الی 80 درصد است به همین دلیل می بایست راهکارهایی اندیشیده شود تا در کمترین زمان ممکن و به بهترین نحو بتوانیم در تولید این م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی برداشت بیش از 1200 تن محصول کلزا در اردبیل

پیش بینی برداشت بیش از 1200 تن محصول کلزا در اردبیل