مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 آبان 1398 ساعت 07:542019-11-12دانش

پژوهش علمی جدید برای شناسایی سیارات دارای امکان حیات


محققان با پیگیری یک پژوهش جدید علمی در تلاش هستند که دریابند کدام یک از سیارات می توانند میزبان حیات باشند و کدامیک چنین شرایطی را ندارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از یاهونیوز، هدف از این تحقیق کاستن از تعداد و دامنه سیاراتی است که در جهان به عنوان اهداف تحقیقاتی و پژوهشی ستاره شناسان به منظور یافتن حیات مطرح هستند.

پژوهشگران تا به امروز با کمک گرفتن از تعدادی از تلسکوپ های فضایی توانسته اند برخی از سیاراتی را که حیات در آنها ممکن است شناسایی کنند، اما رسیدن به جمع بندی در این زمینه با توجه به مسافت بسیار دور و ضعف فناوری امروزی ناممکن است.

در نتیجه، محققان با تمرکز بر روی منطقه ای از کهکشان راه شیری که محل تجمع 70 درصد از ستاره های کوتوله است، امیدوارند سیاره های دارای امکان حیات را در این بخش از جهان شناسایی کنند.

تحقیق در مورد تشعشعات ستاره های این قسمت از کهکشان راه شیری و نیز نحوه چرخش سیاره های این منطقه به دور ستاره های خود نیز به شناسایی دقیق تر سیارات دارای امکان حیات کمک می کند.

تشعشعات ستاره ها موجب گرم شدن یا سرد شدن جو سیاره های صخره ای می شود و از این طریق می توان دریافت که امکان وجود آب در سیارات مذکور وجود دارد یا خیر.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پژوهش علمی جدید برای شناسایی سیارات دارای امکان حیات

پژوهش علمی جدید برای شناسایی سیارات دارای امکان حیات