مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 آبان 1398 ساعت 05:552019-11-12سياسي

نظر قانون مدنی ایران درباره چندهمسری چیست؟


قانون مدنی صراحتا بحث تعدد زوجات را نپذیرفته، اما از مواد پراکنده این قانون می توان گفت تلویحا بحث تعدد زوجات در قانون مدنی ایران پذیرفته شده است.

- ایسنا/زنجان یک وکیل دادگستری گفت: قانون مدنی صراحتا بحث تعدد زوجات را نپذیرفته، اما از مواد پراکنده این قانون می توان گفت تلویحا بحث تعدد زوجات در قانون مدنی ایران پذیرفته شده است.

سیدهادی موسوی در گفت وگو با ایسنا، با بیان این که برای زن دشمنی بالاتر از هوو وجود ندارد، اظهار کرد: چندهمسری محیط زناشویی را که باید محیط صفا و صمیمیت باشد، به میدان جنگ و جدال و کانون کینه و انتقام تبدیل می کند.

وی با بیان این که تجربه نشان داده است که در مواردی که زن احساس کرده که شوهرش نیازمند زن دوم است، خود داوطلب شده و زن دوم را به خانه شوهر آورده است، ادامه داد: اکثر ناراحتی ها ناشی از طرز رفتار وحشیانه ای است که مردان در اجرای این قانون به کار می برند.

این وکیل دادگستری با بیان این که اصلی ترین دلیل بر جواز چندهمسری در اسلام، آیه 3 سوره نساء است که آن را محدود به حداکثر چهار زن و مشروط به رعایت عدالت در میان همسران کرده است، افزود: از نظر اسلام رعایت عدالت تکلیفی است که مرد نمی تواند با قرار قبلی با زن، خود را از زیر بار مسئولیت آن خارج کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نظر قانون مدنی ایران درباره چندهمسری چیست؟

نظر قانون مدنی ایران درباره چندهمسری چیست؟