مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 آبان 1398 ساعت 05:382019-11-12پزشكي

5 درصد مادران باردار در سیستان و بلوچستان سوء مصرف مواد دارند


رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در حاشیه همایش یاریگران زندگی گفت: آمارها نشان می دهد که حدود 5 درصد مادران باردار استان سیستان و بلوچستان دارای سوء مصرف مواد هستند.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در حاشیه همایش یاریگران زندگی گفت: آمارها نشان می دهد که حدود 5 درصد مادران باردار استان سیستان و بلوچستان دارای سوء مصرف مواد هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا- دکتر سید محمد هاشمی شهری افزود: در چند سال اخیر یکی از محورهای مهم نظام سلامت در استان توجه به شاخص های سلامت مادر و نوزاد و پیشگیری از مرگ مادران باردار بوده است که در این امر موفقیت های چشمگیری نیز حاصل گشته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در 20 مرکز کاهش آسیب و MMT مداخلات کاهش آسیب و فعالیت های انگیزشی، مشاوره های روانشناختی و پیشگیری از اعتیاد با حضور روانشناسان بالینی در حال انجام است.

دکتر هاشمی شهری ضمن تقدیر از نقش مشارکت های مردمی در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی تصریح کرد: داوطلبان سلامت با حضور در نقاط پرخطر و شناسایی معتادین متجاهر آنان را به مراکز کاهش آسیب معرفی و مورد حمایت قرار می دهند.

وی ادامه داد: اجرای طرح مداخلات اجتماع محور با حضور روانشناسان بالینی مراکز خدمات جامع سلامت در محلات حاشیه نشین استمرار دار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

5 درصد مادران باردار در سیستان و بلوچستان سوء مصرف مواد دارند

5 درصد مادران باردار در سیستان و بلوچستان سوء مصرف مواد دارند