مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 آبان 1398 ساعت 12:382019-11-11سياسي

گام چهارم ایران، غرب را شوکه کرد


اروپایی ها با تکرار مسائلی نادرست معتقدند جمهوری اسلامی با برداشتن گام چهارم در آستانه خروج از برجام است، در حالی که اروپایی ها با این فرافکنی ها قصد دارند خود را از بند تعهدات نسبت به جمهوری اسلامی رها کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس، محمود دهقان کارشناس مسائل بین الملل در برنامه گفت وگوی سیاسی رادیو گفت و گو  با موضوع بررسی بازتاب گام چهارم کاهش تعهدات برجامی و موضع گیری کشورهای اروپایی اظهار داشت: بعد از آن که مشخص شد اروپایی ها مایل نیستند یا توانایی آن را ندارند، به تعهدات خودشان پایبند باشند به ویژه بندهایی که به صورت مستقل با ایران بعد از خروج آمریکا از برجام توافق شد، در نهایت گام های مختلفی طراحی شد که سرانجام مجموعه کل نظام در حال اجراست، به عبارتی وقتی شورای امنیت ملی موضوعی را تصویب می کند، معنایش این است که اذن رهبری نیز در آن وجود دارد.

وی افزود: در گام چهارمی که برداشته شده، در حقیقت گامی جدی تر از سه مرحله قبلی است و به نظرم کشورهای اروپایی شوک لازم را دریافت کردند.

اگر به عکس العمل فرانسه و آلمان نگاه کنید، نشان می دهد که چه قدر نگران هستند برای این که گام های بعدی بالاجبار منجر به خروج از برجام شود اما تا این مرحله داخل برجام و ناقض بندهای 2231 نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گام چهارم ایران، غرب را شوکه کرد

گام چهارم ایران، غرب را شوکه کرد