مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 آبان 1398 ساعت 10:222019-11-11پزشكي

کنگره بیماری های ناقل زاد در شیراز برگزار می شود


شیراز_ دومین کنگره بیماری های ناقل زاد و تغییرات اقلیمی و چهارمین کنگره حشره شناسی پزشکی بیست و دوم آبان ماه در شیراز آغاز به کار خواهد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، نائب رییس و دبیر علمی کنگره بیماری های ناقل زاد یکشنبه در نشست خبری گفت:طاعون ،مالاریا، تب زرد و زسکا و بیماری هایی از این دست از جمله بیماری های ناقل زاد هستند که در کشور نیز حضور داشته یا دارند.

کوروش عزیزی در خصوص مالاریا بیان کرد: مالاریا در سال های که در کشور فعال بود سالانه یک میلیون نفر قربانی می گرفت و این بیماری اکنون تحت کنترل است و اگر کنترل های لازم صورت نگیرد شاهد هستیم که فعالیت آنان دوباره آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به تغییرات اقلیمی بیان کرد: برخی از حشرات با توجه به تغییرات محیطی و آب و هوایی خود را با آن اقلیم ها مطابقت داده و فعالیت را دوباره از سر می گیرند.

عزیزی با ابراز نگرانی از ورود برخی از بیماری ها به کشور اظهار کرد: برخی از بیماری های علاقه بسیار زیادی به جمعیت بالا و تراکم های جمعیتی دارند و نگرانی برای ورود این بیماری به کشور نیز وجود دارد.

او معتقد است برخی از حشرات نیز عاملی برای مرگ و میر هستند که گزش نیش برخی عنکبوت ها، عقرب ها وسایر حشرات منجر به مرگ و میر می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کنگره بیماری های ناقل زاد در شیراز برگزار می شود

کنگره بیماری های ناقل زاد در شیراز برگزار می شود