مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 آبان 1398 ساعت 08:362019-11-11اقتصادي

ظرفیت سدهای خوزستان برای مهار سیلابهای پاییزی


مدیر دفتر برنامه ریزی منابع آب سازمان آب و برق خوزستان از خالی بودن بیش از 9 میلیارد متر مکعب از حجم سدهای استان خبر داد .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما مرکز خوزستان ، داریوش بهارلویی با بیان اینکه از ابتدای سال آبی تا کنون بارش موثری که موجب تغییر ورودی آب به سدهای استان خوزستان شود، رخ نداده و بیلان روزانه منابع و مصارف آبی منفی است گفت : از ابتدای سال آبی جدید تاکنون یک میلیارد و 360 میلیون مترمکعب آب وارد سدهای استان شده و در همین مدت نیز میزان آب مصرفی سه میلیارد و 712 میلیون متر مکعب بوده که بیانگر کاهش حجم استراتژیک سدهاست.

وی حجم خالی سدهای خوزستان را برای مهار سیلاب های پاییزه مناسب ارزیابی کرد و افزود : در همین حال سیاست های کشاورزی تدوین شده در سال آبی جاری حدود 900 هزار هکتار کشت در خوزستان را دنبال می کند که تامین آب این سطح از کشت نیازمند برنامه ریزی دقیق منابع آبی و حداکثر بهره وری از آب است.

مدیر دفتر برنامه ریزی منابع آب سازمان آب و برق خوزستان، حجم کنونی قابل برنامه ریزی سدهای خوزستان را چهار میلیارد و 55 میلیون متر مکعب عنوان و خاطرنشان کرد: ایمنی کامل در خصوص بخش مخرب سیلاب ها زمانی حاصل می شود که تمامی بهره برداران و ذینفعان آب به وظایف و تکالیف قانونی خویش عمل کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظرفیت سدهای خوزستان برای مهار سیلابهای پاییزی

ظرفیت سدهای خوزستان برای مهار سیلابهای پاییزی