مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 آبان 1398 ساعت 23:492019-11-09بين الملل

امارات، سودان، اردن و ترکیه تحریم تسلیحاتی لیبی را نقض می کنند


پیش نویس یک گزارش سازمان ملل نشان می دهد که برخی از کشورهای جهان با ارسال تسلیحات برای طرفهای درگیر در جنگ داخلی لیبی، تحریم تسلیحاتی این کشور را نقض می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، خبرگزاری الجزیره در گزارشی با اشاره به دسترسی خود به پیش نویس یک گزارش سازمان ملل اعلام کرد که کشورهای امارات متحده عربی ، سودان ، ترکیه و اردن تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه لیبی را نقض می کنند.

این گزارش که توسط هیأت کارشناسان کمیته تحریمهای بین المللی لیبی تهیه شده است، اعلام می کند که سودان و سپهبد محمد حمدان دقلو در ارتش این کشور با سرپیچی از تحریمهای سازمان ملل علیه پشتیبانی نظامی از طرفهای درگیر در منازعه لیبی، ماه ژوییه حدود یکهزار نیروی پشتیبانی سریع سودان را به مناطق شرق لیبی اعزام کردند.

این گزارش همچنین اعلام می کند که امارات متحده عربی با تحویل یک سامانه پدافند هوایی پیشرفته به خلیفه حفتر تحریم تسلیحاتی لیبی را نقض کرده است.

هیأت کارشناسان در کمیته تحریمهای بین المللی لیبی در خلاصه ای که به گزارش سایت قطره و به نقل ازآنها پیوست شد، این طور نوشتند: امارات متحده عربی، اردن و ترکیه به صورت دوره ای و گاهی اوقات به طرزی فاحش و با تلاشی اندک برای مخفی نگاه داشتن منبع اصلی کمکها، این تسلیحات را [برای طرفهای درگیر در لیبی] ارسال کردند .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امارات، سودان، اردن و ترکیه تحریم تسلیحاتی لیبی را نقض می کنند

امارات، سودان، اردن و ترکیه تحریم تسلیحاتی لیبی را نقض می کنند