مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 آبان 1398 ساعت 10:432019-11-09سياسي

مجهز شدن 51 شهر به سامانه رصد تجهیزات بیولوژیک و هسته ای


رییس سازمان پدافند غیرعامل اعلام کرد: تا اواسط سال 1399، 51 شهر ایرانت به وسیله تجهیزات بومی به سامانه رصد تهدیدات بیولوژیک، شیمیایی و هسته ای مجهز خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، غلامرضا جلالی در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه صنایع بومی پدافند غیرعامل با اعلام این خبر اظهار کرد: خوشبختانه امروز ظرفیت قابل توجهی در بومی سازی پدافندهای زیستی، شیمیایی، هسته ای و سایبری پیدا کردیم که این نشان دهنده اثرات مثبت تحریم هاست که نشان می دهد در صورت مدیریت شرایط ما می توانیم از این فرصت به خوبی استفاده کنیم.

به گفته رییس سازمان پدافند غیرعامل در حال حاضر 200 محصول پایه تولید داخل در حوزه سایبری در شرکت های دانش بنیان داخلی تولید شده که پیش از این هیچ یک از این محصولات را در اختیار نداشته ایم.

برای مثال سامانه استراتژیک اسکادا تولید شده که اهمیت بسیار زیادی برای ما دارد.

وی با بیان این که رشد تولید محصولات داخلی می تواند تضمین امنیت 100 درصدی را برای ایران به ارمغان بیاورد، ادامه داد: امروز نخستین آزمایشگاه BSL3 افتتاح می شود که برای نخستین بار در کشور تولید شده و امکان رصد بسیاری از تهدیدات بیولوژیک را خواهد داشت.

امروز تعداد زیادی از این تجهیزات در حال ساخت و نصب هستند و نخستین آن در حرم امام رضا (ع) نصب شده و کار خود را آغاز کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجهز شدن 51 شهر به سامانه رصد تجهیزات بیولوژیک و هسته ای

مجهز شدن 51 شهر به سامانه رصد تجهیزات بیولوژیک و هسته ای