مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 آبان 1398 ساعت 09:212019-11-09سياسي

فعال شدن فردو با کنارگذاشتن بند 44 برجام


سخنگوی سازمان انرژی اتمی ،سرعت عمل ایران در فعال سازی فردو را نشانه با نشاط بودن صنعت هسته ای ایران دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما ، سخنگوی سازمان انرژی اتمی در نشست خبری در فردو با تشریح سه گام قبلی ایران گفت: تولید گاز هگزا فلوراید اورانیوم(uf6) از پسماندهای باقیمانده، کاری بسیار پیشرفته تر از تولید گاز از اورانیوم طبیعی به شمار می رود که ایران توانست با موفقیت انجام دهد و به سانتریفیوژهای فردو، تزریق کند که این کار دارای پیام خاصی است.

آقای کمالوندی با تصریح بر اینکه تمام مراحل فعال سازی در فردو تحت نظارت آژانس بین المللی انجام شده است گفت: علت تامین گاز (uf6) از نطنز به جای اصفهان موقعیت جغرافیایی و نزدیکی بیشتر نطنز به فردو در قم است.

آقای کمال وندی با اشاره به اینکه براساس برجام برای تولید مواد هسته ای در فردو باید 11 سال دیگر صبر می کردیم گفت: با گام چهارم طرف مدت4 سال این مرکز مجدداً فعال شد.

وی تصریح کرد: فعال شدن سایت فردو با کنار گذاشتن بند 44 برجام صورت گرفته است چرا که قرار بود بر اساس این بند تا 15 سال غنی سازی در فردو صورت نگیرد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با اشاره به عدم توازن در تعهدات و مطالبات بر اساس برجام ابراز امیدواری کرد نیازی به برداشتن گام های دیگر ایران نباشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعال شدن فردو با کنارگذاشتن بند 44 برجام

فعال شدن فردو با کنارگذاشتن بند 44 برجام