مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 مهر 1398 ساعت 20:262019-10-22اقتصادي

تیر خلاص به خودکفایی گندم


دیروز وقتی محمود حجتی از تصمیم دولت برای واردات گندم گفت در حقیقت تیر خلاص را به خودکفایی گندم زد که امسال برای چهارمین بار می خواستیم جشن بگیریم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، دیروز محمود حجتی  وزیر جهاد کشاورزی در جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران زمانی که گفت متأسفانه علی رغم اینکه امسال تولید ما در گندم افزایش یافته بود اما نتوانستیم همه گندم را از کشاورزان بخریم و برخی از کشاورزان گندم را به ما نفروختند در حقیقت تیر خلاصی به خودکفایی گندم بود که با امیدواری می خواستیم امسال نیز برای چهارمین بار آنرا جشن بگیریم.

کشور برای تامین نیاز داخل سالانه به 11 میلیون تن خرید دولتی نیاز دارد که میزان خرید امسال گندم از 8 میلیون تن فراتر نرفت و برای تامین این نیاز دولت باید 3 میلیون تن گندم را از کشورهایی بخواهد که ما را تحریم کرده اند و مانع می شوند که از کشورهای دیگر خریداری کنیم.

خودکفایی گندم برای کشور به ویژه در شرایط تحریم که خود آقای حجتی در همین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران اقرار کرد بر خلاف ادعای آمریکا، غذا و دارو را هم تحریم کرده اند بسیار حیاتی است.

آقای وزیر گفت:اگرچه می گویند غذا و دارو مشمول تحریم نیست، اما به دلیل محدودیت های نقل و انتقال پول و عملیات بانکی این دو قسمت حساس به نوعی د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تیر خلاص به خودکفایی گندم

تیر خلاص به خودکفایی گندم