مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 مهر 1398 ساعت 14:362019-10-22سياسي

روابط ایران با چین راهبردی است


مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل: روابط بسیار عمیقی بین ایران و چین وجود دارد و دیدگاه ایران نسبت به این تعاملات استراتژیک و راهبردی است - به گزارش سایت قطره و به نقل از، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل، با نماینده ویژه چین در امور خاورمیانه دیدار و در خصوص روابط دو جانبه و موضوعات منطقه ای گفتگو کرد.

آقای علی اکبر ولایتی در این دیدار مواضع چین درباره ایران را مثبت ارزیابی کرد و افزود: چین برای ایران کشور مهمی است و روابط بسیار عمیقی هم بین دو کشور وجود دارد و دیدگاه جمهوری اسلامی ایران نسبت به این تعاملات استراتژیک و راهبردی است.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل، گفت: بنده توفیق داشته ام که از ابتدای پایه گذاری این روابط فعالیت داشته باشم و به عنوان یک ناظر سیر روابط ایران و چین را همواره رو به رشد دیده ام و این سیر راهبردی ادامه خواهد داشت.

آقای ولایتی در ادامه به اوضاع حساس کنونی منطقه اشاره کرد و افزود: تحولات بسیار مهمی در حال وقوع است و بیشتر کشور های جهان تمایل دارند که در منطقه حضور فعال داشته باشند و ایران تمایل دارد، چین حضور فعال تری در منطقه داشته باشد و باید برای توسعه همکاری های منطقه ای گام برداشت.

وی با بیان اینکه کشور سوریه در 8 سال گذشته مورد تهاجم بیگانگان و تروریست های مورد حمایت بیگانگان قرار گرفته اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روابط ایران با چین راهبردی است

روابط ایران با چین راهبردی است