مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 مهر 1398 ساعت 14:052019-10-22پزشكي

استفاده از قرص برنج به هر صورتی ممنوع است


رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: مسمومیت با قرص برنج یکی از مرگ آورترین مسمومیت هایی است که مرگ حتمی را به دنبال دارد و تاکنون راهکاری برای نجات جان بیماران آن یافته نشده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، ماریا خویش دوست با بیان اینکه قرص برنج (فسفید آلومینیوم) برای دفع آفات استفاده می شود افزود: این سم بر روی سلول های بدن تأثیر بدی دارد و تنفس سلولی را از بین برده و باعث آسیب جدی به اعضا و ارگان های حساس بدن مانند کلیه ها و قلب می شود.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از قرص برنج به هر صورتی ممنوع است خاطرنشان کرد: با توجه به قوی بودن این سم و خطرناک بودن آن، از سال 84 از فهرست سموم مجاز مورد تأیید سازمان جهاد کشاورزی حذف و محصولات کم خطر ازجمله قرص های سیر که دارای پروانه ساخت هستند جایگزین آن شده است.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان با اشاره به خصوصیات قرص برنج گفت: قرص سه گرمی است که بوی سیر یا ماهی گندیده می دهد، دارای جذب خوراکی و استنشاقی بالا و فاقد جذب پوستی است.

وی با بیان اینکه تماس انسان با قرص برنج می تواند عوارض شدید و کشنده ای در بر داشته باشد عنوان کرد:، چون قرص برنج تبدیل به گاز بدون رنگ می شود، افرادی که با این گاز دچار مسمومیت می شوند از خطرات آن آگاه نیستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده از قرص برنج به هر صورتی ممنوع است

استفاده از قرص برنج به هر صورتی ممنوع است