مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 مهر 1398 ساعت 08:302019-10-22پزشكي

مردان دو برابر زنان افسرده می شوند


یک روانشناس میزان افسردگی در بین مردان را دو برابر زنان اعلام کرد و گفت: مردان به علت عدم توجه به حالات روحی، روانی و ریختن بیماری در خود میزبان بیماری هایی همچون افسردگی هستند.

- سیدنصرت الله میرمعینی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به شیوع افسردگی در کشور خاطرنشان کرد: بیش از 50 درصد مردم از افسردگی خود اطلاع نداشته و فقط با مراجعه به پزشک است که بیماری آن ها تأیید یا رد می شود.

وی ادامه داد: عدم مراجعه افراد به روانشناس و یا روان پزشک فقط به علت نگرش دیگران و بار منفی نام بیماری روانی بوده و اغلب بیماران نگران این هستند که انگ بیمار روانی به آن ها زده شود.

این کارشناس ارشد روانشناسی افزایش آگاهی از طریق رسانه های مکتوب و تصویری را یکی از راه های شکست تابوی افسردگی در بین مردم دانست و گفت: باید در بین مردم فرهنگ سازی شود که افسردگی نیز مانند سایر بیماری ها بوده و با درمان گفتاری و گاهی دارویی می تواند به راحتی درمان شود.

وی افزود: در حال حاضر افرادی که از تحصیلات بالایی برخوردار هستند به درک درمان افسردگی خود رسیده اند اما کوتاه بودن نگرش در بین آحاد مردم جامعه مانع از مراجعه به روانشناس و روان پزشک می شود.

میرمعینی سه عامل جسمانی، روانی و اجتماعی را از عوامل افسردگی در بین مردم خواند و اظهار کرد: گاهی ممکن است بیماری افسردگی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مردان دو برابر زنان افسرده می شوند

مردان دو برابر زنان افسرده می شوند