مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 مهر 1398 ساعت 08:002019-10-22اقتصادي

کاهش مصرف در آب کشاورزی با کشت نشایی


کشت نشایی در استان خوزستان سبب صرفه جویی 20درصدی در مصرف آب می شود - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا وسیما مرکز خو.

زست ان معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان به صرفه جویی 20 درصدی آب درروش کشت نشایی نسبت به کشت مستقیم اشاره کرد و افزود:به دلیل اینکه کشت نشایی به صورت ردیفی صورت می گیرد علاوه بر صرفه جویی در آب از زمین و خاک نیز استفاده بهینه می شود.

محمد قاسمی نژاد بابیان اینکه امسال در استان خوزستان 80 هزار هکتار از مزارع به کشت کلزا اختصاص می یابد که 60 هزار هکتار آبی و 20 هزار هکتار دیم است اظهار داشت: کشت کلزا به صورت نشایی روش نوینی است که در آن قسمتی از دوره رشد گیاه ( حدود چهل روز) به جای مزرعه اصلی در خزانه یا سینی نشا طی می شود.

وی به صرفه جویی 20 درصدی آب درروش کشت نشایی نسبت به کشت مستقیم اشاره کرد و افزود:به دلیل اینکه کشت نشایی به صورت ردیفی صورت می گیرد علاوه بر صرفه جویی در آب از زمین و خاک نیز استفاده بهینه می شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ادامه داد: در این روش کشاورز فرصت لازم جهت برداشت محصول تابستانه و تهیه زمین دارد و پس ازآن نشا را به زمین منتقل می کند عنوان کرد: درروش کشت نشایی نیاز به واکاری نیست و تراکم مناسب بوته و به دنبال آن افزایش عملکرد در واحد سطح و یکنواختی کشت قابل مش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش مصرف در آب کشاورزی با کشت نشایی

کاهش مصرف در آب کشاورزی با کشت نشایی