مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 مهر 1398 ساعت 07:502019-10-22اجتماعي

ضرورت جلوگیری از نابودی فاجعه بار دریاچه نئور/ 10 سال غفلت کردیم


مدیرکل دفتر حفاظت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با فراهم شدن زمینه احیای دریاچه نئور باید جلوی روند فاجعه بار نابودی این میراث ارزشمند طبیعی گرفته شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، شهاب الدین منتظمی پیش از ظهر سه شنبه در نشست با کارکنان محیط زیست استان اردبیل عنوان کرد: در بازه زمانی سه ساله امیدواریم زمینه احیای دریاچه نئور فراهم شده و مانع از روند فاجعه بار نابودی این میراث ارزشمند طبیعی شویم.

به گفته وی 10 سال در خصوص حیات تالاب نئور غفلت شده و باید شرایطی فراهم کنیم تا احیای هر چه مناسب این دریاچه را به شکل حقیقی خود شاهد باشیم.

مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست بر ضرورت انجام ریسک و برخورداری از روش های جدید تأکید کرد و افزود: برای احیای تالاب نئور انتظار ویژه ای نیز از سوی پژوهشکده آبزی پروری وجود دارد.

منتظمی ادامه داد: چنانچه امروز برای احیای تالاب نئور اقدامی نکنیم مطمئنا مورد سرزنش آیندگان قرار خواهیم گرفت و باید با تعامل و تلاش مضاعف برای دستیابی به هدف مورد انتظار برنامه ریزی داشته باشیم.

وی نئور را دریاچه ای متمایز با سایر تالاب های کشور توصیف کرد و ادامه داد: ریسک پذیری و تعامل همه دستگاه ها برای تدوین برنامه ای جامع و عملیاتی کردن آن در خصوص این دریاچه ضروری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت جلوگیری از نابودی فاجعه بار دریاچه نئور/ 10 سال غفلت کردیم

ضرورت جلوگیری از نابودی فاجعه بار دریاچه نئور/ 10 سال غفلت کردیم