مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 مهر 1398 ساعت 06:302019-10-22اقتصادي

اختصاص 130 میلیارد ریال اعتبار آبخیزداری به لردگان و خانمیرزا


130 میلیارد ریال از اعتبارات صندوق توسعه ملی و اعتبارات استانی به شهرستان های لردگان و خانمیرزا اختصاص یافت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما مرکز چهارمحال و بختیاری، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با اشاره به آغاز عملیات اجرایی سد سنگی ملاتی شهدای میلاس، گفت: این سد به طول 100 متر و ارتفاع چهار متر با حجم مخزن با ظرفیت 15 هزار متر مکعب با اعتباری بالغ بر پنج هزار میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی ساخته می شود.

علی محمدی مقدم افزود: با بهره برداری از این سد تا سه ماه آینده، سالانه 60 هزار متر مکعب آب به زمین نفوذ می کند که علاوه بر افزایش سطح آب های زیر زمینی موجب تقویت چشمه پایین دست هم می شود.

وی با بیان اینکه 52 درصد جنگل های چهارمحال و بختیاری در شهرستان لردگان قرار دارد، گفت: امسال در مجموع 130 میلیارد ریال از اعتبارات صندوق توسعه ملی و اعتبارات استانی به شهرستان های لردگان و خانمیرزا اختصاص یافته است و در همین راستا عملیات اجرایی هفت طرح آبخیزداری و 14 طرح بیومکانیک با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد ریال در شهرستان لردگان آغاز شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری افزود: طرح های آبخیزداری با هدف جلوگیری از خروج روان آب ها، کنترل سیلاب، جلوگیری از فرسایش خاک و رونق تولید و اشتغال اجرایی و عملیاتی می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختصاص 130 میلیارد ریال اعتبار آبخیزداری به لردگان و خانمیرزا

اختصاص 130 میلیارد ریال اعتبار آبخیزداری به لردگان و خانمیرزا