مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 مهر 1398 ساعت 05:502019-10-22اقتصادي

توسعه ریلی کشور 11 هزار کیلومتر از چشم انداز 1404 عقب است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا های حمل و نقل در گفتگوی ویژه خبری با تاکید بر لزوم ریلی کردن حمل و نقل ادامه داد: - مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا های حمل و نقل با بیان اینکه توسعه ریلی کشور 11 هزار کیلومتر از چشم انداز 1404 عقب است، گفت: حدود 89 درصد حمل و نقل کشور، جاده ای و حدود 11 درصد ریلی است که خسارت محسوب می شود و اقتصادی نیست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا های حمل و نقل در گفتگوی ویژه خبری با تاکید بر لزوم ریلی کردن حمل و نقل ادامه داد: متاسفانه فقط حدود 11 تا 12 درصد بار از طریق ریلی حمل و نقل می شود که این باید افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه ریل کشور در چشم انداز سال 1404 قرار است به 25 هزار کیلومتر برسد، گفت: اکنون 13 هزار و 900 کیلومتر زیرساخت ریلی در کشور وجود دارد.

خادمی گفت: باید شرایط زیرساخت ها را اقتصادی کنیم تا سرمایه ها جذب شود.

او افزود: تقریبا همه آزاد راه ها را با مشارکت بخش خصوصی ساختیم و از طریق عوارضی که وضع می شود سرمایه گذار بخش خصوصی، منتفع می شود، اما در زمینه ریلی، چنین شرایطی وجود ندارد و این مشکلی برای جذب سرمایه های داخلی و خارجی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه ریلی کشور 11 هزار کیلومتر از چشم انداز 1404 عقب است

توسعه ریلی کشور 11 هزار کیلومتر از چشم انداز 1404 عقب است