مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 مهر 1398 ساعت 19:292019-10-21اقتصادي

طرح مایه کوبی علیه بیماری تب برفکی در آذربایجان غربی اجرا می شود


مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی از آغاز عملیات اجرایی دومین مرحله مایه کوبی ضربتی علیه بیماری تب برفکی دام سنگین در آبان ماه سال جاری در استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از دامپزشکی آذربایجان غربی، کامیار داهیم افزود: پیش بینی می شود در این طرح که به مدت 30 روز کاری ادامه خواهد یافت، در صورت همکاری دامداران نزدیک به320 هزار راس دام سنگین در بالغ بر 3000 واحد اپیدمیولوژیک در مدت یک ماه با همکاری 100 مرکز مایه کوبی بخش خصوصی و نظارت تعداد 20 اکیپ نظارتی بخش دولتی در این فاز واکسینه و ایمن سازی شوند.

وی ادامه داد: اولویت برنامه واکسیناسیون در کانون های بیماری، مناطق و نواحی حساس و حوزه قرنطینه آنها، دامداری های صنعتی ،روستاهای اطراف، بازارهای هفتگی دام و روستاهای با جمعیت دامی بالا است.

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه یکی از راه های کنترل بیماری فوق العاده مسری و مهلک تب برفکی، علاوه بر لزوم رعایت مقررات بهداشتی– قرنطینه ای، واکسیناسیون مرتب و دوره ای جمعیت حساس گاو و گاومیش استان است گفت: دامداران در کنترل و پیشگیری از شیوع بیماری های واگیردار نقش مهمی برعهده دارند و می توانند با رعایت موارد بهداشتی، عدم تردد در میادین دام سنتی، واکسیناسیون به موقع و ضد عفونی دامداری های خود در کنار ادارات دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح مایه کوبی علیه بیماری تب برفکی در آذربایجان غربی اجرا می شود

طرح مایه کوبی علیه بیماری تب برفکی در آذربایجان غربی اجرا می شود