مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 مهر 1398 ساعت 13:272019-10-21بين الملل

آذربایجان غربی زمینه ساز گسترش مناسبات تجاری با ترکیه است


استان ظرفیت های زیادی برای گسترش سطح مناسبات اقتصادی بین دو کشور ایران و ترکیه دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمدمهدی شهریاری ظهر دوشنبه در دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه با اشاره به هم مرزی استان با سه کشور خارجی و تنها مرز ایران با کشور ترکیه افزود: آذربایجان غربی تنها مرز زمینی کشور با ترکیه و بازارهای اروپایی است که این امر توجه به توسعه زیرساخت ها در این استان را ضروری می کند.

وی با بیان اینکه هر ماه نشست ها و دیدارهای منظم در ابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی و مرزبانی بین مسئولان استان و استانهای مرزی ترکیه انجام می شود اظهارداشت: تفاهم نامه هایی متعددی بین مسئولان دو طرف به امضا رسیده که تسریع در روند اجرای آنها از مطالبات ماست.

شهریاری با اشاره به ظرفیت های بالای استان در حوزه کشاورزی، حمل و نقل و نیز تبادل علمی در حوزه پزشکی با کشور ترکیه اضافه کرد: آماده توسعه سطح روابط در سایر بخش ها و تقویت سطح روابط در حوزه های کشاورزی و حمل و نقل هستیم.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به تولید سالانه بیش از یک میلیون و 200 هزار تن سیب در استان و قطب اول تولید این محصول گفت: امیدواریم زمینه صادرات سیب به کشورهای همسایه از جمله ترکیه و نیز سایر کشورهای خواهان این محصول باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آذربایجان غربی زمینه ساز گسترش مناسبات تجاری با ترکیه است

آذربایجان غربی زمینه ساز گسترش مناسبات تجاری با ترکیه است