مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 مهر 1398 ساعت 12:232019-10-21اقتصادي

3 رشته بومی صنایع دستی خراسان شمالی احیا می شود


معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی از برنامه ریزی به منظور احیای سه رشته منسوخ شده صنایع دستی استان در روستاهای راز و جرگلان و اسفراین با هدف توسعه و رونق آنها خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی، علی عابدی با اشاره به برنامه های پیش رو در راستای تعریف دوره های آموزشی با هدف احیای رشته های صنایع دستی و هنرهای سنتی گفت: برنامه ریزی به منظور احیای سه رشته ابریشم بافی، نمدمالی و رودوزی های سنتی در حال انجام است.

وی افزود: با توجه به شهرت روستای رویین اسفراین با عنوان دهکده نساجی سنتی ایران و سابقه تولید ابریشم بافی از سوی فعالان صنایع دستی این روستا، احیای رشته ابریشم بافی را در روستای رویین دنبال می کنیم.

عابدی عنوان کرد: تاکنون 15 رشته منسوخ صنایع دستی خراسان شمالی ازجمله چادرشب بافی، چوخه، مسگری، آیینه کاری، جاجیم بافی، حجاری روی سنگ، زیورآلات سنتی و.

احیا شده است و هنرمندانی از استان مشغول فعالیت در این رشته ها هستند.

وی با اشاره به تعداد 61 رشته فعال صنایع دستی در استان، گفت: حفظ هنرهای سنتی و احیای صنایع دستی در مرحله اول به روش استاد و شاگردی، و در مرحله بعد با ارائه آموزش های مستمر انجام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

3 رشته بومی صنایع دستی خراسان شمالی احیا می شود

3 رشته بومی صنایع دستی خراسان شمالی احیا می شود