مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 مهر 1398 ساعت 11:142019-10-21فرهنگي

پیام مدیر عامل خانه تئاتر درباره دستورالعمل صدور پروانه نمایش


شهرام گیل آبادی مدیرعامل خانه تئاتر با اشاره به بخشنامه دستورالعمل صدور پروانه نمایش که به تازگی منتشر شده است، عنوان کرد هیچ کس حق ندارد در خلق اثری هنری انسان را محدود کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی خانه تئاتر، شهرام گیل آبادی مدیرعامل خانه تئاتر در یادداشتی نسبت به بخشنامه دستورالعمل صدور پروانه نمایش اجرا که به تازگی منتشر شده و با انتقادات زیادی نیز همراه بوده است، واکنش نشان داد.

در یادداشت گیل آبادی آمده است: هیچ کس حق ندارد در خلق اثری هنری انسان را محدود کند و این حق طبیعی هر انسان است که از آزادی های مقبول خود استفاده کند.

سطح مواجهه و مطالبه اهالی تئاتر نباید پایین بیاید.

اهالی تئاتر مشکلات عدیده ای دارند که هنر اصیل، کارآ و کارکردی تئاتر را می خواهند از محور اصلی خود که توجه به کجی ها، توسعه فکری جامعه و نگاه انتقادی است، دور کرده و از این هنر، هنری نازل و بدون پیشتوانه فرهنگی - اجتماعی بسازند.

در این مورد به نظر بنده این گونه نگاه های از بالا به پایین و قیم مابانه به تئاتر در نهایت به فرهنگ کشور و توسعه اندیشگی لطمه جدی می زند.

اینکه صنوف هنری را به رسمیت نشناسیم جز نگاه دولتی زده دهه های آغازین قرن نوزده است که در تمام شئون به شکست رسیده و در دنیا برای برون رفت از مشکلات راه کارهای تازه ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیام مدیر عامل خانه تئاتر درباره دستورالعمل صدور پروانه نمایش

پیام مدیر عامل خانه تئاتر درباره دستورالعمل صدور پروانه نمایش