مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 مهر 1398 ساعت 08:542019-10-21سياسي

بیش از 100 نوع دارو با فناوری هسته ای ساخته شد/ کاربرد صنعت هسته ای در کشاورزی


رییس دانشگاه شهید باهنر کرمان با اشاره به برگزاری چهل و هشتمین نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته ای در دانشگاه شهیدباهنر، دستاوردهای این فناوری را در پزشکی و کشاورزی تشریح کرد.

- محمدعلی طاهر در گفتگو با خبرنگار مهر ، در تشریح جزییات چهل و هشتمین نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته ای کشور اظهار داشت: این نمایشگاه از سوی سازمان انرژی اتمی با همکاری دانشگاه شهید باهنر کرمان از روز گذشته آغاز شده به مدت چهار روز تا یکم آبان ماه سال جاری در فضایی به مساحت هزار و 200 متر مربع در این دانشگاه برگزار می شود.

رییس دانشگاه شهید باهنر کرمان با اشاره به برپایی 20 غرفه در سه بخش چرخه سوخت هسته ای، نیروگاهی و کاربردهای صنعت هسته ای در صنایع مختلف افزود: این نمایشگاه در 15 محور چرخه سوخت هسته ای، اکتشاف و استخراج، غنی سازی اورانیوم، تولید آلیاژی نوین، مجتمعهای سوخت، فیزیک هسته ای، ماکت نیروگاهی کشاورزی هسته ای، فراوری اورانیوم، کاربرد پرتوهای هسته ای، راکتور تحقیقاتی، آب سنگین، پسمانداری و زباله های هسته ای، حفاظت در برابر پرتوهای هسته ای و شبیه ساز راکتور قدرت به ارائه دستاوردها می پردازد.

وی ادامه داد: در بخش چرخش سوخت نیروگاه 225 قلم محصول، کاربردهای جانبی هسته ای 175 قلم محصول، 6 ماکت بزرگ نیروگاه بوشهر، پسمانداری، آبشار سانتر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از 100 نوع دارو با فناوری هسته ای ساخته شد/ کاربرد صنعت هسته ای در کشاورزی

بیش از 100 نوع دارو با فناوری هسته ای ساخته شد/ کاربرد صنعت هسته ای در کشاورزی