مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 مهر 1398 ساعت 06:522019-10-21سياسي

این چه خبری است؟!


«خیلی اوقات در روزنامه ها می بینیم که تیتر و لید در خبرها ناهماهنگ هستند و معلوم نیست مطلبی که ارائه شده در قالب چه سبکی است؛ در حالی که اگر این چارچوها رعایت شود تا حد زیادی مشکلات نگارشی هم حل می شود.

- خیلی اوقات در روزنامه ها می بینیم که تیتر و لید در خبرها ناهماهنگ هستند و معلوم نیست مطلبی که ارائه شده در قالب چه سبکی است؛ در حالی که اگر این چارچوها رعایت شود تا حد زیادی مشکلات نگارشی هم حل می شود.

گیتا علی آبادی ـ استاد دانشگاه و رییس دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها ـ با بیان مطلب بالا در گفت وگویی با ایسنا، درباره ی وضعیت این روزهای ادبیات فارسی (زبان مرجع) در رسانه ها، معتقد است: بر اساس آنچه که طی سال ها در مطبوعات بوده و کتاب و جزوه هم درآمده که شیوه نگارش فارسی در مطبوعات به چه شکلی هست، از آنجا که از نظر نگارشی کمی سلیقه دخالت می کند و سلیقه ی کسانی که ویراستاری می کنند، متفاوت است، برخی از این موارد به سلیقه کسی برمی گردد که ویراستاری یک نشریه را انجام می دهد.

وی با بیان اینکه در مطبوعات بیشتر اصول نگارش رعایت می شود، گفت: در فضای مجازی به دلیل اینکه خبر ماندگار نیست، زود از بین می رود و ممکن است که خیلی کم تر دیده شود و کسانی هم که می بینند، شاید خیلی پایبند رعایت اصول نباشند، ممکن است که هر واژه و کلامی را چه غل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این چه خبری است؟!

این چه خبری است؟!