مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 مهر 1398 ساعت 11:022019-10-20اقتصادي

درآمد 170 میلیارد تومانی زرشک برای کشاورزان خراسان جنوبی


رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به پیش بینی برداشت 20 هزار تن زرشک در سال جاری، گفت: از این محل نزدیک به 170 میلیارد تومان عاید زرشکاران استان خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، غلامرضا قوسی صبح یکشنبه در تور رسانه ای بازدید از مزارع زرشک روستای شاخن بیرجند اظهار داشت: در حال حاضر بالغ بر 16 هزار و 726 هکتار از باغات استان به کشت زرشک اختصاص یافته است.

وی از پیش بینی افزایش دو درصدی تولید زرشک استان در سال جاری خبر داد و گفت: پیش بینی می شود امسال نزدیک به 20 هزار تن زرشک خشک از این باغات برداشت شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اضافه کرد: پیش بینی می شود امسال با برداشت این محصولات نزدیک به 170 میلیارد تومان عاید زرشکاران استان شود.

خسارت به 4100 هکتار از باغات زرشک به گفته قوسی در حال حاضر نزدیک به 18 هزار نفر از کشاورزان استان در تولید زرشک مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه تاکنون نزدیک به شش هزار و 153 هکتار از باغات زرشک استان تحت پوشش خدمات بیمه ای قرار گرفته است، افزود: امسال نزدیک به چهار هزار و 100 هکتار از باغات استان بر اثر عوامل مختلف خسارت دیده و تاکنون نزدیک به 34 میلیارد تومان غرامت به زرشکاران پرداخت شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درآمد 170 میلیارد تومانی زرشک برای کشاورزان خراسان جنوبی

درآمد 170 میلیارد تومانی زرشک برای کشاورزان خراسان جنوبی