مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 مهر 1398 ساعت 10:222019-10-20پزشكي

زنان بالای 50 سال بیشترین قربانیان پوکی استخوان


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به مخاطرات پوکی استخوان و جمعیت در معرض خطر ابتلا به این بیماری، زنان بالای 50 سال را بیشترین قربانیان پوکی استخوان دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عبدالرسول همتی یکشنبه 28 مهر در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به مخاطرات پوکی استخوان و عوارض خطرناک این بیماری مزمن، 20 اکتبر مصادف با 28 مهر به نام روز جهانی پوکی استخوان نامگذاری شده است.

او با بیان اینکه هدف از این نامگذاری، یادآوری لزوم آموزش و ارتقاء آگاهی ها پیرامون این بیماری است، گفت: در ایران تقریبا 70 درصد زنان و 50 درصد مردان بالای 50 سال دچار پوکی استخوان یا استئوپروز هستند.

این مقام مسئول اضافه کرد: کاهش شیوع پوکی استخوان در جمعیت، به میزان حداقل 10 درصد سال پایه تا پایان برنامه ششم توسعه، یکی از وظایف مرتبط با حوزه مدیریت بیماری های غیرواگیر تعیین شده است.

او خاطرنشان کرد: برای افزایش آگاهی از نحوه پیشگیری، تشخیص و درمان پوکی استخوان، مطابق با شعار روز جهانی پوکی استخوان و با هدف آموزش و اطلاع رسانی به گروه هدف برنامه که زنان گروه سنی بالای 50 سال هستند، شعار ملی مهار پوکی استخوان با تشخیص به موقع اعلام شده است.

همتی توضیح داد: پوکی استخوان بیماری خاموشی است که تا عوارض آن بروز نکند، شناسایی نمی شود، بنابراین شناسایی موارد ابتلا،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنان بالای 50 سال بیشترین قربانیان پوکی استخوان

زنان بالای 50 سال بیشترین قربانیان پوکی استخوان