مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 مهر 1398 ساعت 07:062019-10-20سياسي

استفاده از هنرمندان برای به تصویر کشیدن زیبایی های فرهنگ عاشورا


معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه قم گفت: ششمین سوگواره سفر تا صفر با هدف بهره گیری از ظرفیت و خلاقیت هنرمندان در به تصویر کشیدن زیبایی های فرهنگ عاشورا به همت دانشگاه قم برگزار می شود.

- حجت الاسلام رضا نوروزی در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ششمین دوره سوگواره سفر تا صفر با 11 رشته در دانشگاه برگزار می شود و هدف این برنامه تبیین حادثه بزرگی که در نگاه تاریخی در قرن های گذشته اتفاق افتاده اما در نگاه مذهب شیعه آغازی برای ظهور امام زمان(عج) است تا بیشتر مورد توجه قرار گیرد و نقش عموم مخاطبان هنری ادبی و پژوهشی در راستای معرفی این حادثه محقق شود.

به گفته معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه قم، در ارتباط با نام گذاری سوگواره سفر اول اشاره به سفر کاروان اباعبدالله الحسین علیه السلام به سوی کربلا و سفر دوم به بازگشت اسرا و اهل بیت به کربلا برای زیارت اجساد مطهر شهدا در چهلمین روز شهادت در ماه صفر خلاصه می شود.

وی افزود: در دوره ششم سوگواره در سطح ملی در پنج بخش و 11 رشته که شامل بخش ادبی، چند رسانه ای و فضای مجازی و رسانه های دیجیتال خواهد بود و مهلت دریافت آثار تا 15 آذرماه خواهد بود.

داوری سوگواره بر عهده داوران برجسته ملی و بین المللی است حجت الاسلام نوروزی بیان کرد: داوری سوگواره بر عهده داوران برجسته ملی و بین المللی در بخش های م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده از هنرمندان برای به تصویر کشیدن زیبایی های فرهنگ عاشورا

استفاده از هنرمندان برای به تصویر کشیدن زیبایی های فرهنگ عاشورا