مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 مهر 1398 ساعت 06:192019-10-20اقتصادي

بهترین زمان کشت کلزا در گلستان


رییس اداره پنبه و دانه های روغنی جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه بهترین تاریخ کشت کلزا در استان گلستان از 15 مهرماه تا 20 آبان ماه است، گفت: - هر چه کشت کلزا زودتر انجام گیرد، عملکرد بهتر خواهد بود.

علی موسی خانی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: کلزا محصولی مناسب در تناوب با غلات به خصوص گندم و همچنین برنج محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر انواع بذرهای تولید داخلی و خارجی به مقدار مورد نیاز تهیه شده است، تصریح کرد: انعقاد قرارداد کشت کلزا با کشاورزان از اوایل مهرماه آغاز شده و بذر یارانه دار در اختیار آنان قرار می گیرد.

رییس اداره پنبه و دانه های روغنی جهاد کشاورزی گلستان بهترین زمان کشت کلزا را 15 مهر تا 20 آبان اعلام کرد و افزود: به ازای هر روز تأخیر در کشت این محصول، 30 کیلوگرم کاهش عملکرد رقم خواهد خورد.

موسی خانی به کشاورزان توصیه کرد حداکثر میزان مصرف بذر در هر هکتار بین 3 تا 4 کیلوگرم باشد.

وی با تاکید بر اینکه کشاورزان از بذر خودمصرفی کلزا استفاده نکنند، اظهار کرد:حدود 15 رقم کلزا شامل هایولای559، هایولای50، هایولای 4815، آرجی اس، تراپل و دلگان در گلستان کشت می شود.

وی گفت: کشاورزان در زمان کشت کلزا علاوه بر کودهای پتاسه و فسفاته، از کودهای گوگردی و اوره نیز در زمین های زراعی خود استفاده کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهترین زمان کشت کلزا در گلستان

بهترین زمان کشت کلزا در گلستان