مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 مهر 1398 ساعت 05:262019-10-20اقتصادي

فشار اقتصادی به مردم به جای اصلاح یارانه پنهان


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو ، همشهری با اشاره به سخنان نوبخت نوشت: سکاندار سازمان دخل و خرج سالانه دولت با تکرار رویکرد هیئت وزیران در بودجه سال آینده اعلام کرد: - روزنامه همشهری می گوید دولت دنبال جبران کسری بودجه خود از طریق افزایش قیمت حامل های انرژی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو ، همشهری با اشاره به سخنان نوبخت نوشت: سکاندار سازمان دخل و خرج سالانه دولت با تکرار رویکرد هیئت وزیران در بودجه سال آینده اعلام کرد: ریالی از درآمد های نفت برای هزینه های جاری مصرف نمی شود و بخشی از کسری بودجه دولت از محل کاهش درآمد های نفتی با اصلاح نظام یارانه ای کشور جبران می شود؛ یارانه ای که به گفته محمدباقر نوبخت به 1300 میلیارد تومان می رسد و از نظر اقتصادی، دولت دیگر توان پرداخت این میزان یارانه را ندارد.

به بیانی شفاف تر، اصل سخن محمدباقر نوبخت این است که قیمت حامل های انرژی اصلاح می شود و درواقع افزایش می یابد، اما اینکه این میزان افزایش چقدر خواهد بود که بتواند جایگزینی بر درآمد های نفتی دولت باشد، رازی است که از آن پرده برداری نمی شود.

افزون بر اینکه رییس سازمان برنامه و بودجه از تخفیف مالیاتی برای تولید و جایگزینی مالیات بر عایدی سرمایه در سال آینده سخن می گوید و سخت است بتوان برآورد کرد میزان درآمد قابل تحقق ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فشار اقتصادی به مردم به جای اصلاح یارانه پنهان

فشار اقتصادی به مردم به جای اصلاح یارانه پنهان