مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 مهر 1398 ساعت 05:142019-10-20پزشكي

80 درصد مردم تجربه کمر درد دارند/اولین علت ناتوانایی شغلی


عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، گفت: تقریبا 80 درصد ما انسان ها حتما در دوره ای از زندگی خود کمردرد را تجربه کرده ایم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، آرش فتاحی، افزود: کمردرد، با توجه به تغییر الگوی زندگی ما انسان ها و رفتن به سمت زندگی بی تحرک، به شکل روز افزون در حال افزایش است.

این جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات، ادامه داد: ساعت ها نشستن بی تحرک در ماشین، عدم رعایت توصیه های تغذیه ای جهت حفظ وزن نرمال که امروزه حتی در کودکان نیز رو به افزایش است، جای خالی ورزش در زندگی پر مشغله ما و همچنین عدم رعایت توصیه های بهداشتی شغلی همگی باعث شده است که بخش کثیری از مردم جامعه ما دچار کمردرد باشند.

فتاحی با عنوان این مطلب که تقریبا 80 درصد ما انسان ها حتما در دوره ای از زندگی خود کمردرد را تجربه کرده ایم، گفت: طبق تعریف WHO کمردرد یک بیماری یا نشانه تشخیصی قطعی نیست، بلکه صرفا یک یافته بالینی به صورت درد در ناحیه پشت و کمر با طول مدت متفاوت است.

وی افزود: شیوع کمردرد تقریبا در کل کشورهای دنیا شبیه به هم است و به عنوان اولین و مهم ترین علت ناتوانی های شغلی، از عوامل موثر در کاهش کیفیت زندگی و شاید شایع ترین علل مراجعه به مراکز درمانی شناخته می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

80 درصد مردم تجربه کمر درد دارند/اولین علت ناتوانایی شغلی

80 درصد مردم تجربه کمر درد دارند/اولین علت ناتوانایی شغلی