مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 مهر 1398 ساعت 20:322019-10-19سياسي

چهل سال بحث؟


هرچه به سمت انتخابات می رویم نارضایتی از دولت در درون جریان حامی دولت رشد می کند و روحانی رگ خواب و راه سرکار گذاشتن اصلاح طلبان را (مبنی بر کلیشه های آنان) خوب می داند.

- خبرگزاری فارس،گروه دیگر رسانه ها: عبدالله گنجی در سرمقاله شماره امروز روزنامه جوان نوشت: عبارت روحانی در دانشگاه تهران که 40 سال بحث می کنیم و به نتیجه نمی رسیم اگر با سنجیدن همه جوانب و برداشت های محتمل از آن عنوان شده باشد، بسیار تأمل برانگیز است و می توان متناسب با تکثر برداشت ها، تنوعی از پاسخ ها را به آن داد.

اولین برداشت این است که ایشان از عدد چهل سال یعنی کل دوران انقلاب شکایت دارد، نه 10 سال، 20 سال یا مثلاً بعد از دوم خرداد 76 یا بعد از رحلت حضرت امام.

پس معنای اول حرف ایشان این است که اصلاً چرا انقلاب کردیم، چون بحث ها محصول کل عمر انقلاب اسلامی است و خدا رحمت کند حضرت امام را که رفراندومی را برگزار کرد -12 فروردین 58- که می توانست برگزار نکند، اما اگر نمی کرد امروز مشکلات بیشتری داشتیم.

دومین برداشت این که اصل 59 در حیطه مجلس است و ربطی به دولت ندارد، روحانی با طرح آن می خواهد خود را مجری قانون اساسی اعلام کند که طبق اصل 113 به جز اموری که مستقیماً به رهبری مربوط می شود با ایشان است که البته حرف درستی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چهل سال بحث؟

چهل سال بحث؟