مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 مهر 1398 ساعت 08:472019-10-19سياسي

اربعین روز تکمیل انقلاب عاشورا است


از نشانه های مومن، زیارت اربعین است چراکه این روز، تکمیل کننده انقلاب عاشورا است، کسی که پیرو این انقلاب است باید تا آخرین قطره، - خون خود را فدا کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، آیت الله سیداحمد علم الهدی، پیش از ظهر امروز، در مراسم اربعین حسینی در حرم مطهر رضوی ضمن اشاره به اینکه یکی از نشانه های فرد مومن زیارت اربعین است، اظهار کرد: اربعین روز تکمیل انقلاب عاشورای امام حسین(ع) است و کسی که انقلاب کربلا را با تمام جزییات مرور کند، حتما در خط انقلاب عاشورا قرار می گیرد و این فرد شیعه و مومن کامل می شود.

وی افزود: در فرازی از زیارت اربعین، به درگاه خداوند می گوییم حسین کسی است که مهجه خود را در راه تو داد تا مردم از جهالت و گمراهی نجات پیدا کنند و این جمله این واقعیت را ساطع می کند که مسئله بصیرت افزایی برای جامعه ناآگاه، هدف اصلی تمام فعل و انفعالات سیدالشهدا(ع) بوده است.

امام جمعه مشهد در توضیح واژه مهجه، تصریح کرد: خون ساخته شده در کبد وارد قلب می شود و به وسیله تلمبه قلب به همه اعضا و جوارج بدن می رسد و این کبد با تغذیه ای که انسان می خورد، مواد مغذی خون را تولید می کند و اگر این اتفاق نیفتد، انسان از بین می رود.

خون بسته ای که داخل کبد است و برای ادامه حیات انسان لازم است را مهجه می گویند و مسئله بذل مهجه همین نکته را نشان می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اربعین روز تکمیل انقلاب عاشورا است

اربعین روز تکمیل انقلاب عاشورا است