مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 مهر 1398 ساعت 13:302019-10-18پزشكي

جزیره کیش اولین شهر بدون هپاتیت خواهد شد


در آینده نچندان دور جزیره کیش با پیشگیری و کنترل و درمان افراد مبتلا به هپاتیت ، می توانیم به عنوان شهر بدون هپاتیت در ایران معرفی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سید موید علویان بیان داشت: عنایت به فعالیت های 20 ساله ای که در کشور برای کنترل، پیشگیری و درمان هپاتیت B و C انجام شده خوشبختانه امروز ما در منطقه خاورمیانه کمترین شیوع هپاتیت B و C را شاهد هستیم که این اتفاق حاصل نمی شد مگر با همکاری وزارت بهداشت، واکسیناسیون افراد پر خطر، همیاری بهورزان روستایی، پیشگیری در سطح یک، اما نمی توان تمام توقعات را تنها از دولت ها داشت.

به همین دلیل ما به این نتیجه رسیده ایم که برای حل این موضوع بهتر است به سمت آگاه سازی مردم و سازمان های مردم نهاد برویم.

پروفسور علویان گفت: با همت مرکز بهداشت و بیمارستان کیش و همراهی کیشوندان در آینده نچندان دور می توان، با کنترل و درمان افراد مبتلا به هپاتیت در جزیره کیش این جزیره را به عنوان اولین شهر بدون هپاتیت در ایران معرفی کرد علویان در ادامه با اشاره به آماری از مبتلایان به هپاتیت C که در دسترس بود خاطرنشان کرد: 186 هزار نفر افراد مبتلا به هپاتیت C بوده که طی دو سال گذشته 10 هزار نفر از آنها درمان شده اند؛ اما باز هم نمی توان صراحتا اعلام کرد که پس از درمان این تعداد آمار ابتلا به هپاتیت C به 176 هزار نفر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزیره کیش اولین شهر بدون هپاتیت خواهد شد

جزیره کیش اولین شهر بدون هپاتیت خواهد شد